Elkészült a kétmilliomodik esztergomi Suzuki

2011. Július 14.
Elhagyta a kétmilliomodik autó a Magyar Suzuki esztergomi gyártósorát. A „lángvörös gyöngyház” színű Suzuki Swiftet Gyulay Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság alelnöke vezette le magyar olimpikonok gyűrűjében a futószalagról. Forrás: AutoPro, Koloszár Tamás // 2011.07.14. 12:36
Húsz év, kétmillió autó: a Suzuki esztergomi mérlege

 

A kétmillió legyártott gépkocsi tiszteletére rendezett ceremónia mellett a gyár húszéves fennállását is idén ünneplik Esztergomban. Hisashi Takeuchi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója - aki az elején magyar nyelven köszöntötte a meghívottakat - ez alkalomból bejelentette, hogy a márkakereskedésekben szeptember végéig tesztvezetésre jelentkezők között 20 főt kisorsolnak, ők kétmillió forint engedményt kapnak a jármű árából.

Hisashi Takeuchi: "A cégünk egy magyar vállalat."

„A Suzuki soha egy forint profitot nem vitt ki az országból, minden nyereséget visszaforgattunk a gyárba, bízvást mondhatom, hogy a cégünk egy magyar vállalat” – mondta el a vezérigazgató, megemlítve, hogy a 20 év alatt 1,29 milliárd eurót, azaz 347 milliárd forintot fordítottak fejlesztésre.

A gyárban 3400 saját dolgozót foglalkoztatnak, az első körös beszállítóknál 18.000 munkahely és további 84 cégnél 32.600 állás köszönhető a Suzukinak. A 40.000 munkahely a magyarországi foglalkoztatás egy százaléka – tette hozzá Hisashi Takeuchi, aki köszönetet mondott a magyar kormánynak, a beszállítóknak, a kereskedőknek, hogy ezt a mérföldkövet elérhették.

- A magyar gazdaság és a Magyar Suzuki köteléke igen erős, jelentette ki a vezérigazgató, aki az autopro.hu kérdésére elmondta, elképzelhetőnek tartja azt, hogy öt év múlva a hárommilliomodik Esztergomban gyártott Suzuki ünneplésére is sor kerülhet.

A vezérigazgató megemlítette, hogy a Suzuki éves exportbevétele 1,4 milliárd euro, az a magyarországi export két százaléka. Az itt készülő autókat 45 országba exportálják, legtávolabbra Új-Zélandra.

A MOB nevében Gyulay Zsolt alelnök gratulált a Suzukinak, s úgy fogalmazott, az a közös az autógyárban az és az olimpikonokban, hogy hazai földön készülnek és próbálják meghódítani a világot. Az alelnök köszöntet mondott azért is, hogy a Suzuki a Magyar Olimpiai Csapat gyémánt fokozatú támogatója, s nehéz időkszakban találtak egymásra, amikor a világ járműgyártását, így a Suzukit is a válság szorította.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Magyar Suzuki négy éven keresztül, a londoni olimpiáig 50 járműves flottával támogatja a MOB munkáját. Az ünnepségen jelen volt Csonka Zsófia és Sidi Péter sportlövő, Pars Krisztián kalapácsvető és Kiss Dániel gátfutó, Londonra kvalifikált magyar olimpikonok.

Hisashi Takeuchi és Gyulay Zsolt

Gyártott darabszámok a Magyar Suzuki Zrt.-nél

1992: 970 darab
1993: 13.000
1994: 19.000
1996: 50.000
2005: 100.000
2006: 200.000
2008: 281.686

Tények és érdekességek a magyar Suzukiról

A magyar Suzukikat a világ 45 országába exportálják.

A legtávolabbi ország, ahová exportálják: Új Zéland. Légvonalban 18 ezer kilométerre fekszik Magyarországtól.

A leghosszabb ideig Irkutszig utazik a Suzuki, a szállítás 22 napot vesz igénybe.

A magyar utakon jelenleg 400 ezer Swift fut.

A kétmillió legyártott Suzuki 2 ezer focipályán férne el.

Ha sorba állítanák a 2 millió autót, Esztergomtól Pekingig csak Suzukik állnának.

Dolgozók ünnepi fotója a kétmilliomodik autóval.

Mérföldkövek
1991
" Megalakul a Magyar Suzuki Rt. A tulajdonosok: a Suzuki Motor Corporation, az Itochu Corporation, az IFC és az Autókonszern Rt.
" Alapkőletétel Esztergomban. A beruházás értéke mintegy 14 milliárd forint.

1992
" Beindul a próbaüzem. Megkezdődik az 1000 és 1300 köbcentis ötajtós Swiftek sorozatgyártása.
" Megindul a Magyarországon gyártott Suzukik értékesítése.

1993
" Az újautó-eladások listája szerint a Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon.
" Átadják a tízezredik hazai autót.
" Itthon is beindul a négyajtós Swift Sedanok gyártása.

1994
" Átadják a 25 ezredik Magyarországon gyártott Suzukit.
" Elindul az exporttevékenység.

1996
" Az esztergomi gyárban elkészül a százezredik hazai gyártású Suzuki.

1997
" Ötéves a "mi autónk".

1999
" Elkészül a 250 ezredik hazai gyártású Swift.
" Átveszi autóját a százezredik hazai Swift-tulajdonos.

2000
" Megindul a Wagon R+ sorozatgyártása.

2001
" A Japánból importált Suzuki Liana bemutatója Magyarországon.

2002
" A gyártás 10. évfordulója.
" Két típus, a megújult, ötszemélyes Wagon R+ és a Liana Sedan értékesítésének kezdete.

2003
" 100 milliárd forintos kapacitásbővítő és technológiai fejlesztési beruházás indul.
" Az Ignis ünnepélyes bemutatója és a sorozatgyártás megkezdése.

2004
" Megkezdődik a dízelüzemű Wagon R+ és Ignis gyártása.
" Az esztergomi gyárban is készülnek Ignis Super 1600-asok.

2005
" Február 4-én bemutatják az új Swiftet, amely a Suzuki Way of Life! filozófiájának zászlóshajója, s dinamizmusával, küllemével, műszaki paramétereivel új irányvonalat képvisel.

2006
" Február 27-én legördül a gyártósorról az alsó középkategóriás családi és szabadidőautó, az SX4. Októberben elkészül az egymilliomodik autó a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában.

2007
" Megkezdődik az SX4 szedánok forgalmazása.
" Esztergomban megnyílik a Suzuki-óvoda.

2008
" A vállalat többéves fejlesztések eredményeként eléri a 280 ezres évi gyártási kapacitást.
" Február 8-án legördül a gyártósorról a Splash. A modell korszerű felszerelésével, kis fogyasztásával, minimális CO2-kibocsátásával, vidám, színes megjelenésével hódít.
" A Magyar Suzuki Zrt. a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiával karöltve megalapítja a Puskás-Suzuki Kupát.
" A Magyar Suzuki a magyar olimpiai csapat gyémántfokozatú támogatója.
" Szeptemberben elkészül a másfél milliomodik Suzuki.

2010
" Június 10-én legördül az esztergomi gyár gyártósoráról a megújult Swift. Az autó 1992 és 2005 után a nagy sikerű modell harmadik Magyarországon gyártott generációja.

Tulajdonosi szerkezet
Suzuki Motor Corporation   97,52%
ITOCHU Corporation   2,46%
Magyar részvényesek   0,02%

Legújabb hírek

Interjú Szigeti Tiborral a LUK első magyar igazgatójával

2017. Augusztus 19.
Július 1-jétől Szigeti Tibor tölti be a Schaeffler-csoporthoz tartozó szombathelyi LuK Savaria Kuplunggyártó Kft. gyárigazgatói pozícióját.

Denso: Az Ipar 4.0 nem egy lehetőség, hanem a mindennapjaink része

2017. Július 24.
A termelékenységet és a hatékonyságot robotizációval, automatizálással kell növelni – mondta az Autopronak adott interjújában Yukihiro Kato, aki áprilistól vezeti a Denso Gyártó Magyarország Kft.-t.